5 parasta vinkkiä ulkotreeneihin

Tekijä: Herbalife Nutrition
Nainen treenaa ulkona

Jos olet viettänyt talven sohvalla (ja kuka ei olisi tehnyt niin kylmään ja pimeään aikaan?), lähde lenkille ulos.  Olemme listanneet suosikkiasioitamme, joita voi tehdä ulkona auringon paistaessa. 

Viisi erinomaista ulkoaktiviteettia: 

  • Käy puistossa. Lähde reippaalle kävelylle, juokse puistossa tai nappaa ystävä mukaan ja heitelkää palloa yhdessä. Vieläkin parempi olisi lähteä kuntoilupuistoon tai lenkkipolulle. Monissa puistoissa on nykyään omat ulkotreenialueet sekä monia voima- ja venyttelyharjoitteluun tarkoitettuja tankoja ja monia muita. Mikä parasta, ne ovat kaikki ilmaiseksi käytettävissä! 
  • Ulkojooga. Tunne itsesi osaksi itseäsi ja luontoa. Ota mattosi mukaan ja etsi kaunis paikka. Se ei välttämättä ole riittävän rasittavaa täyttämään suositeltua 150 minuutin maltillista aerobista liikuntaa viikossa, mutta se on uskomattoman rentouttava tapa viettää aurinkoinen iltapäivä. 
  • Pyöräretki. Pyöräily on todella hyödyllistä ulkotreeniä. Lähde pyörälenkille ja nauti raikkaasta kevätilmasta. Pyöräily on myös erinomainen mahdollisuus tutustua uusiin paikkoihin, joissa et koskaan ole käynyt. Pyröräilytrikoot eivät ole pakolliset! 
  • Uiminen. Suositpa sitten ulkoaltaita, sisäkylpylöitä tai seikkailullisempaa uimista (paikoissa, joissa se on sallittua), uiminen tukee sydän- ja verisuonijärjestelmän terveyttä, vahvistaa lihaksia sekä parantaa lihasten joustavuutta. 
  • Melominen. Joelle, kanaalille tai järvelle lähteminen on erinomaista keholle ja mielelle. Tehokas yläkehon harjoittelu, kanootilla ja kajakilla soutelu vie sinut lähemmäs luontoa moniin muihin urheilulajeihin verrattuna. Lisäksi voit vain istua harjoitellessasi sitä!