Uuden vuoden muutosideoita

Tekijä: Herbalife Nutrition
Nainen venyttelee käsiään ulkona treenin jälkeen

Uudet vuoden lupaukset. Monet tekevät niitä. Ja sitten rikkovat lupauksensa. Pidä lupauksesi muistelemalla jäniksen ja kilpikonnan välistä kilpailua ja sitä, kuka voitti kilpailun.

Älä huoli, jos suunnittelit pääseväsi kuntoon ja keskittymisesi herpaantui.  Sitä tapahtuu meille kaikille. Helmikuu on täydellinen aika aloittaa kaikki terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät lupaukset. Tammikuun harmaus on jo ohi, päivät ovat (hieman) valoisampia ja on aika palata ruotuun.

Motivaation palauttamiseen ei ole yhtä ainoaa vastausta. Tärkeää on olla ruoskimatta itseäsi virheistä. Terveelliset elämäntavat ovat osa elämää, ja sinulla on aikaa. Tee muutoksia hitaasti ja vakaasti – aivan kuin kilpikonna. Voitat taistelun.

Tässä on 9 vinkkiämme lupausten pitämiseen

  1. Ole realistinen. Suuret elämäntapamuutokset ovat vaikeita, pienemmät ovat helpompia. Tarkastele lupauksiasi uudelleen. Säädä niitä tarvittaessa taaksepäin. Pienemmät muutokset voivat tehdä suuren vaikutuksen.
  2. Tee suunnitelma. Lupaukset ovat upeita. Mutta sinun on pystyttävä keskittymään tavoitteisiisi kiireisessä arjessakin.
  3. Seuraa edistymistä. Seuraa edistymistä, pidä ruoka- tai liikuntapäiväkirjaa tai merkitse vain kalenteriin liikuntapäivät. Innostut, kun näet mitä olet saavuttanut.
  4. Etsi kaveri. Etsi ystävä tai perheenjäsen, jolla on samanlaiset tavoitteet. Moraalinen tuki ja pieni terve kilpailu auttavat sinua pysymään ruodussa.
  5. Juhli onnistumista. Tunnista kaikki saavutuksesi – jopa pienimmätkin. Olipa kyseessä sitten viikko ilman sokeria, pieni painonpudotus tai erinomainen treeni.
  6. Syö aamiaista. Kyllä, aamiainen on päivän tärkein ateria. Ravinteikas aamiainen pitää nälän pitkään loitolla. Jos tunnet itsesi nälkäiseksi, valitse terveellisiä välipaloja.
  7. Juo vettä. Nesteytettynä pysyminen on aina tärkeää, olitpa sitten dieetillä tai urheilemassa. Älä sekoita kuitenkaan jaloa nälkään.
  8. Opi takapakeista. Jos olet lipsunut tavoistasi, kokeile selvittää lipsahduksen syy ja mieti, miten voit estää sitä tapahtumasta uudelleen.
  9. Muista syysi. Kun haluaisit vain luovuttaa, muistele miksi aloitit. Kirjoita syyt itsellesi ylös ja muistele niitä, jos tarvitset lisää motivaatiota.