Pidä huolta nesteensaannista

Tekijä: Herbalife Nutrition
Lasillinen nesteyttävää sitruunauutettua vettä

Meidän on varmistettava riittävä nestetasapaino nesteyttämällä kehoamme säännöllisin välein päivän aikana sekä seurattava ja mukautettava nesteytystasojamme ikäryhmämme, sukupuolemme, fyysisen aktiivisuutemme sekä ilmasto-olosuhteiden mukaisesti*. Nesteiden juominen säännöllisesti työaikoina voi ylläpitää tuottavuutta sekä vähentää työhön liittyviä onnettomuuksia**. Näistä havainnoista huolimatta tutkimukset ovat osoittaneet, että jopa 35 prosenttia eurooppalaisista, erityisesti vanhemmasta väestöstä, ei juo riittävästi vettä**.

 

Kuinka paljon vettä päivässä pitäisi juoda?

Euroopan tiedeyhteisön yleisen suosituksen mukaisesti naisten tulisi juoda päivässä 2 litraa vettä ja miesten 2,5 litraa vettä pysyäkseen nesteytettynä ja nauttiakseen veden terveyshyödyistä*.

Tieteellisen suosituksen mukaisesti 70–80% nesteensaannista tulisi muodosta vedestä ja loput 20–30% ruoasta*. Hyviä paljon nesteitä sisältäviä ruokia ovat maito, tuoreet hedelmät ja kasvikset edellyttäen, että niissä ei ole paljoa kaloreita ja sokeria. Jopa teet ja kahvit voivat olla hyödyllisiä nesteyttäjiä. Julkaisuista tutkimuksista laadittu arvio osoittaa, että alle 250 mg/päivässä (noin 2 kahvikupillista päivässä) pysyvä kofeiinin kulutus ei edistä kehon kuivumista, etenkään niillä, jotka kuluttavat kofeiinia säännöllisesti***. Yrttiteet ovat hyvä vähemmän kofeiinia sisältävä vaihtoehto.

Herbalife Nutrition tarjoaa monia juomia, jotka voivat auttaa nesteytyksen ylläpitämisessä. Esimerkiksi AloeMax voidaan sekoittaa veteen tai muihin hedelmämehuihin. AloeMax on vähäkalorinen ja sokeriton päivittäistä nesteensaantia edistävä tiiviste, joka sisältää 97% aloe veran lehdistä uutettua aloe vera mehua. 

Yrttijuoma on vihreän teen, orange pekoe -teen, malvan, hibiskuksen sekä kardemumman uutteista valmistettu yrttitee. Yrttijuoma edistää päivittäistä vedensaantia sekä sisältää 85 mg kofeiinia annosta kohti.

 

* Vesi auttaa ylläpitämään normaalia kehon lämpötilan säätelyä ja normaalia fyysistä ja kognitiivista toimintaa.