8 vinkkiä mielialan parantamiseen

Tekijä: Herbalife Nutrition
Nainen herää hymyillen iloisella tuulella

Tutustu näihin kahdeksaan mielialan kohottajaan, joiden avulla voit selvitä stressaavista tilanteista tehokkaammin:

Hengitä syvään. 

Harjoittele tietoista hengittämistä hengittämällä sisään nenän kautta, antamalla ilman laajentua vatsaasi ja hengitä sitten ulos suusi kautta. Olitpa sitten töissä tai hoitamassa asioita, 5–10 minuutin hengitysharjoittelun voi rauhoittaa mieltäsi ja tarjota sinulle virkistävän tauon.

Venyttele tauolla. 

Kokeile venytellä tauolla kahvin juomisen sijasta. Yksinkertaiset liikkeet päivän aikana voivat virkistää mieltä ja lievittää lihasjännitystä. Voit rullata niskaa ja venyttää käsiä tuolista käsin, kotona tai missä ikinä oletkin!

Hoida asiat järjestykseen, missä ikinä oletkin. 

Mielialan kohottaminen alkaa stressitasojen lievittämisestä. Varaa aikaa asioiden järjestelyyn, missä ikinä oletkin. Muutaman rauhallisen minuutin käyttäminen asioiden järjestelyyn voi johtaa parempaan mielentilaan.

Kokeile koordinointiharjoituksia. 

Sinun on huolehdittava sekä kehosi että aivojesi terveydestä. Sekä ylä- että alakehoa samanaikaisesti rasittavat harjoitukset, kuten askelkyykkyihin yhdistetty pystypunnerrus, nopeuttavat treeniäsi sekä tehostavat aivojen toimintaa! Kokeile seuraavalla treenikerralla koordinaatiotasi haastavia liikkeitä.

Hymyile usein. 

Kehosi vapauttaa endorfiineja useissa tilanteissa, kuten esimerkiksi silloin, kun olet todella innoissasi! Hymyileminen saattaa lisätä endorfiinien vapautumista (Manninen et al., 2017). Hymyile ihmisille päivittäin tietoisesti. Se saattaa parantaa mielialaasi sekä tarjota kasvolihaksillesi treeniä! Hymysi saattaa parantaa muidenkin mielialaa, koska he todennäköisesti hymyilevät sinulle takaisin!

Lähde reippaalle kävelylle. 

Luuletko, ettei pariminuuttinen kävelylenkki vaikuta mielialaasi tai terveyteesi? Mieti asiaa uudelleen! Reipas, jopa kahden minuutin, kävelylenkki tekee hyvää. Lähde reippaalle kävelylle, vaikka sinulla olisi vain muutama minuutti aikaa. Voit lievittää stressiä tekemällä jotain erilaista (ja astumalla mahdollisuuksien mukaan ulkoilmaan). Kokeile kävellä päivän aikana vähintään 30 minuuttia.

Huolehdi ihostasi. 

Laadukkaat ihonhoitotuotteet voivat vaikuttaa ulkomuotoosi positiivisesti. Tunnet itsesi itsevarmemmaksi käyttäessäsi aikaa ulkonäöstäsi huolehtimiseen. Tee itsellesi parin minuutin pikakasvohoito kuorimalla iho suosikkikuorintavoiteellasi sekä hieromalla kosteusvoidetta ihoosi. Kasvohieronta suosikkituotteillasi on helpoin treeni ikinä!

Kokeile nopeaa intervallitreeniä. 

Nopea intervallitreeni voi nostattaa energiatasojasi vapauttamalla endorfiineja verenkiertoosi. Kokeile tätä yksinkertaista rutiinia:

  • Haarahypyt (30 sekuntia)
  • Kyykyt (30 sekuntia)
  • Punnerrukset (30 sekuntia)
  • Vatsarutistukset (30 sekuntia)